A 42-es villamos újra a teljes vonalon jár – Hamarosan befejeződik az Ady Endre út felújítása
Végéhez közelednek a BKK Közút által végzett útépítési munkák a XIX. kerületi Ady Endre úton, ezért 2014. augusztus 27-én (szerdán) az első járat indulásától a 42-es villamos újra a teljes vonalon, a megszokott menetrend szerint közlekedik. A 42-es villamospótló-busz megszűnik.
A Fővárosi Önkormányzat útfelújítási programjának részeként a BKK két ütemben újította meg a kispesti Ady Endre utat a Baross utca és a Rákóczi utca között. 2014 nyarán útépítést végeztünk az Ady Endre úton a Baross utca és a Rákóczi utca között, a Pestszentlőrinc irányú útpályán, a BKV-val közösen pedig felújítottuk az utat és a villamospályát az Ady Endre út Határ úti csomópontja és a Tálas utca közötti, valamint a Kossuth Lajos utca és a Vas Gereben utca közötti szakaszán. 2014. augusztus 27-én (szerdán) az első járat indulásától a 42-es villamos újra a teljes vonalon, a megszokott menetrend szerint közlekedik. A 42-es villamospótló-busz megszűnik.
Az Ady Endre út felújítása két ütemben
Első ütem
A 2013-as első ütemben a Határ út irányú, egy kilométeres útszakaszt teljesen újjáépítettük: új gyalogos-átkelőhelyek létesültek, az útpálya teljes szerkezetét lecseréltük, akadálymentessé alakítottunk át két megállót, ahová utasvárókat helyeztünk, sőt kerékpársávot is létesítettünk.
Az Ady Endre út Baross utca és Rákóczi utca közötti szakasza a XIX. kerület fontos közlekedési útvonalaként nem csak a közvetlen földrajzi környezetében lakók közlekedését biztosítja, hanem fontos közlekedési kapcsolatot teremt az Üllői úttal párhuzamosan a Havanna lakótelep számára is.
A közutat teljes pályaszerkezetében megújítottuk: az aszfaltot alappal együtt kibontottuk, és három rétegben – alap, kötőréteg, kopóréteg – újraaszfaltoztuk. Az új úttesten kerékpársáv létesült a Határ út és a Baross utca között, így kerékpáros kapcsolat jött létre a Határ úton és a Hungária úton már meglévő kerékpárutakhoz. Ugyanezen az egy kilométeres – belváros irányú – szakaszon a párhuzamosan futó összetöredezett, anyagában vegyes összetételű járdát kicseréltük, az út és a járdacsatlakozásánál a járda szintjét lesüllyesztettük, a vakok és gyengén látók számára taktilis jeleket helyeztünk ki. Új gyalogátkelőhelyeket hoztunk létre az Ady Endre út és Corvin körút kereszteződésében. Felülvizsgáltuk a meglévő lámpatesteket is, ezek közül nyolcat kicseréltünk, huszonnyolcat pedig megtisztítottunk.
Az Ady Endre út Baross utca és Rákóczi utca közötti szakasza a XIX. kerület fontos közlekedési útvonalaként nem csak a közvetlen földrajzi környezetében lakók közlekedését biztosítja, hanem fontos közlekedési kapcsolatot teremt az Üllői úttal párhuzamosan a Havanna lakótelep számára is.
· A közutat teljes pályaszerkezetében megújítottuk: az aszfaltot alappal együtt kibontottuk, és három rétegben – alap, kötőréteg, kopóréteg – újraaszfaltoztuk. Az új úttesten kerékpársáv létesült a Határ út és a Baross utca között, így kerékpáros kapcsolat jött létre a Határ úton és a Hungária úton már meglévő kerékpárutakhoz. Ugyanezen az egy kilométeres – belváros irányú – szakaszon a párhuzamosan futó összetöredezett, anyagában vegyes összetételű járdát kicseréltük, az út és a járdacsatlakozásánál a járda szintjét lesüllyesztettük, a vakok és gyengén látók számára taktilis jeleket helyeztünk ki. Új gyalogátkelőhelyeket hoztunk létre az Ady Endre út és Corvin körút kereszteződésében. Felülvizsgáltuk a meglévő lámpatesteket is, ezek közül nyolcat kicseréltünk, huszonnyolcat pedig megtisztítottunk.
· A 42-es villamos két megállóját is felújítottuk: a Hungária út és a Corvin körút – Határ út irányában – megállók egy méterrel szélesebbek lettek, az esélyegyenlőségi szempontoknak megfelelően magassági szintjüket megemeltük 12 cm-ről 28 cm-re, szinte síkba hozva a villamos legalsó lépcsőfokával, így a fellépés és a babakocsi megemelése is egyszerűbb lesz. A villamosmegállóknál a gyalogosan közlekedők védelme érdekében az átkelőhelyeknél – a villamosperonnal ellentétes oldalon – középszigetek épültek. A villamosközlekedés biztonsága érdekében a villamospályát gömbsüvegsor választja a közúti közlekedéstől. A munkák kivitelezője a BKK Közút Zrt. A BKV ezalatt a 42-es villamos vonalán összesen 660 vágányméter hosszan teljes vágánypanel-cserét végzett el.
II. ütem
A második ütemben a belváros felől a városhatár felé vezető szakasz megújítása hamarosan a végéhez ér. A II. ütemben az első I. ütemhez hasonlóan – a teljes pályaszerkezet cseréjével – megújult az útpálya és a járdafelületek. Az I. ütemben átépített villamosperonok párjait is átépítettük, illetve kerékpárutat építettünk a járda mellett a Baross utca és a Hungária út között. Megépült továbbá a tavalyi évben épített gyalogátkelők másik fele, így ezek is teljesen akadálymentesek lettek.
Budapest, 2014. augusztus 26.
Budapesti Közlekedési Központ