
115 éve nyílt meg a villamos-forgalom a Nagykörút Üllői út és Boráros tér közötti szakaszán
A századforduló felé közeledve a felgyorsult
technikai fejlődés a városi közlekedésben is éreztette hatását. A
villamosközlekedés gyorsabbnak, korszerűbbnek tűnt a lóvasúthoz képest,
emiatt a 19. század végére már eltűnt a lóvasút a fiatal világváros,
Budapest utcáiról.
Ekkoriban a város belterületén Európában
elsőként épült ki a villamosvasúti hálózat. Kezdetben két társaság a
Budapesti Villamos Városi Vasút (BVVV) és a BKVT (Budapesti Közúti
Vaspálya Társaság) versenyzett egymással az utazóközönség kegyeiért. (A
20. század elején már összesen hét villamosvasúti társaság létezett
Budapesten.)
A BVVV 1889. július 30-án helyezte üzembe Budapest első normálnyomtávú
(1435 mm) vonalát. Az 1891-ben részvénytársasági formát felvett
vállalkozás első vezérigazgatója az a Balázs Mór volt, akinek emlékére
a BKV 1998-ben díjat is alapított.

A Ferenc körúton a Boráros térnél