BKV.hu

Újabb 50 alacsonypadlós, légkondicionált csuklós Volvo autóbusz Budapesten

Folytatódik a korábbi években megkezdett közösségi jármű-korszerűsítési program, amelynek keretében az esélyegyenlőség jegyében, elsősorban a mozgásukban korlátozott, illetve nehezebben közlekedő idős, kisgyermekes utasok igényeinek megfelelő járműveket szerez be.

2006-ban további 50 db Volvo 7700A típusú autóbusszal gazdagodik Budapest. A korszerű környezet és utasbarát járművek már az elmúlt években bizonyították, hogy a modern városi tömegközlekedés legmagasabb igényeit is kielégítik. Forgalomba állásukkal tovább csökken a közúti forgalom által okozott levegőszennyezés, a zaj- és rezgésterhelés.

FORGALMI ELOSZTÁS AZ ESÉLYEGYENLŐSÉG JEGYÉBEN

Az új autóbuszok elosztásánál a BKV Zrt. elsődlegesen arra törekedett, hogy az esélyegyenlőség érdekében Budapest szinte valamennyi kerülete elérhető legyen alacsonypadlós autóbuszokkal is. Továbbá a mozgásukban korlátozottak számára - az új Siemens Combino villamosokkal közösen - biztosítsa az összes Duna-hídon az alacsonypadlós járművekkel való közlekedés lehetőségét. Természetesen az 50 db új Volvo busz elosztása során a már meglévő alacsonypadlós járműpark (IK 412-es és korábbi Volvo autóbuszok, Ganz Solaris és IK 412-es trolibuszok) mozgásterét és az idén érkező új járművek (Siemens Combino villamosok, Ganz Solaris trolibuszok) vonali közlekedését is figyelembe vettük.

Ezzel ugyanis 2007 májusáig (az utolsó Combino villamos megérkezésével) összesen 327 alacsonypadlós felszíni járművet lehet majd igénybe venni az utazóközönség részéről.

A járművek hétfőtől, március 20-tól április közepéig - a szállítástól függően - ütemezetten a következő vonalakon állnak forgalomba:
a 73-as, 103-as, 85-ös, 51-151-es, 54-es, 138-as, 42-es és végül az új 200-as jelzésű járatokon.
Az új járművek részt vesznek a 4-es és 6-os villamosok előre tervezett pótlásában is, mely a Nagykörúton április közepétől végzendő akadálymentes és műszakilag magasabb szintű közlekedés feltételeinek megteremtéséhez szükséges munkálatok ideje alatt lesz.
A 2006-os nyári metrófelújítás sem múlhat el az új Volvo buszok nélkül: az új járművek közül 35 db metrópótlóként segíti majd 10 héten keresztül a gyors közlekedést.

Az idén beérkező 50 új Volvo járművek közül nyolc közlekedik majd a korábbi Reptér-busz helyett megújuló 200-as jelű vonalon. Ezek a Ferihegyi repülőtér közlekedését fejlesztő buszok speciálisan módosított belső térrel készülnek: a harmadik ajtónál lévő peronrészen külön kialakított poggyásztartón lehet az utazáshoz vitt csomagokat külön elhelyezni.

A most forgalomba álló 50 új Volvo busszal 2006-ban az akadálymentes hálózat hossza 100 km-rel, mintegy 350 kilométerre gyarapszik. Ez a teljes hálózat 25 %-a, valamint az akadálymentesen igénybe vehető megállóhelyek száma 320-szal, mintegy 1400-ra növekszik, mely a BKV Zrt. megállóinak 28,6 %-át teszi ki.

FŐBB MŰSZAKI JELLEMZŐK

A 2006. évben forgalomba álló Volvo buszoknál újdonság a városi forgalmi viszonyokhoz jobban illeszkedő, továbbfejlesztett hatfokozatú automatikus sebességváltó.

Ezek az autóbuszok is az Euro 3-as környezetvédelmi és károsanyag kibocsátási előírásoknak megfelelő motorral készültek. Így 2006-ban - a korábbi Euro 2-es Pearkins motorokkal együtt is - összesen 465 autóbusz már a legkorszerűbb környezetbarát motorokkal közlekedik.

Padlózat Az első ajtótól a leghátsóig alacsonypadló, csúszásmentes, víz- és hangszigetelő burkolattal. (Padlómagasság a talajtól 34 cm).
A jármű a megállóban jobb oldal felé (6 cm-rel) lesüllyeszthető, így szintbeli beszállás biztosított.
Az ajtóknál (kivéve második ajtónál) küszöbfűtés.
Ajtók Akadályérzékelővel ellátott ajtók, melyek automatikusan újranyílnak, ha akadályt észlelnek a bezárás során.
Speciális második ajtó a kerekesszékkel közlekedők részére, rámpa-használattal.
Utastér A második ajtóval szemközt babakocsi szállítására alkalmas tágas tér és rögzíthető kerekesszékes elhelyezési lehetőség, külön leszállójelzővel.
Légkondicionált utastér a nyári nagy melegben is elviselhető hőmérséklet biztosítására.
(A légkondicionáló berendezés működtetésekor a járművezetők minden ablakot egy speciális szerszámmal bezárnak, ezért ebben az esetben az ablakokat nem lehet kézzel kinyitni, melyre hangbemondás is felhívja az utasok figyelmét.)
Korszerű és kényelmes ülések, világos tér, esztétikus kapaszkodók.
Motor és rendszer Euro 3-as környezetvédelmi és károsanyag-kibocsátási előírásoknak megfelelő, hathengeres, 7,3 literes, turbófeltöltős 202 kW teljesítményű motor.
Fejlesztett kivitelű hatfokozatú automatikus sebességváltó.
Elektronikus vezérlésű légfékrendszer.
Blokkolásgátlóval (ABS) és kipörgésgátlóval (ASR) ellátott rendszer.
Biztonság A harmadik és negyedik ajtónál utasmozgást figyelő "elektromos tükör", azaz fedélzeti kamera. A felvételt nem rögzítő kamera által a járművezető az előtte elhelyezett monitoron beláthatja a hosszú, csuklós jármű hátsó utasterét, és ellenőrizheti a ki- és beszállás befejezését.
Utastájékoztatás "Páramentesített, elektronikus útvonaljelző a második ajtóval szemközt.
Vizuális kijelzők a jármű belsejében és a külső felületen, valamint akusztikus utastájékoztatás.
A második ajtó fölött külső hangszóró elsősorban a vakok és gyengénlátók tájékoztatására.
Vezetőfülke Ergonomikus, légrugózású vezetőülés, utastérrel együtt klimatizált vezetőtér.
Állítható kormánykerék, elektromos mozgatású külső visszapillantó tükrök.
Elektronikus kijelzővel ellátott korszerű műszerfal:
menürendszerben tájékoztatás a megtett útvonalról, üzemanyag-fogyasztásról, bekövetkezett hibajelenségről.
A forgalom irányítását és a járművezetők adott helyzeti tájékoztatását az AVM (Automatikus Vonali Megfigyelő) rendszer segíti.