BKV.hu

Néhány hét múlva folytatódhat az Alstom szerelvények tesztelése

A BKV számára csak a maximális biztonság elfogadható

A 2-es metró vonalára érkezett első Alstom Metropolis 2009. június 22-én megkezdett típusvizsgálati tesztjei során a prototípus jármű áramszedő rendszerének egyik alkatrészében olyan meghibásodást észleltek a szakemberek, amelynek felszámolásáig leállították a további, Budapesten zajló vizsgálatokat. A gyári próbapályán a tesztek természetesen folytatódnak. Az Alstom és a BKV szakemberei mindent megtesznek annak érdekében, hogy a tesztek a lehető legrövidebb időn belül újra folytatódhassanak.

 

Mint ismeretes, a februárban Budapestre érkezett Alstom Metropolis prototípusának vizsgálata nemrég újabb nagyon fontos mérföldkőhöz érkezett: az NKH engedélyének birtokában az Alstom és a BKV szakemberei megkezdhették az ún. dinamikus tesztelést. Ennek célja, hogy a 2-es metró vonalára szánt új metrókocsi azon funkcióit vizsgálják meg, amelyek az utasok utazási élményét és biztonságát a legnagyobb mértékben befolyásolják. Ezek közé tartozik a jármű menettulajdonságainak (gyorsulás és lassulás), az áramellátó rendszernek, a légkondicionáló berendezéseknek, az ajtóknak, az utastájékoztató, valamint a vonatvezérlő és befolyásoló rendszereknek a vizsgálata. A Budapesten zajló dinamikus tesztekkel párhuzamosan az Alstom Transport francia valenciennes-i tesztpályáján, egy másik szerelvényen a tartóssági tesztek zajlanak.

Egy közlekedési vállalat esetében - különösen, ha kiemelten napirenden van az elöregedett járműpark folyamatos cseréje - nagyon fontos szempont, hogy az új járművek minél előbb szállíthassák az utasokat, a fővárosiak biztonsága azonban ennél is fontosabb. Nem véletlen az, hogy az új Alstom szerelvények esetében különös odafigyelés kíséri a hónapokkal ezelőtt megkezdett teszteket.