IKARUS 134V

Alacsonypadlós városi autóbusz


 

Tesztelési alapadatok

Tesztelési időszak:

2010.06.07. - 2010.06.20.

Viszonylat:

22; 5

Tárolt:

Óbuda telephely

 

 

Főbb méretek

Hosszúság:

13 400 mm

Szélesség:

2 550 mm

Magasság:

2 930 mm



Tengelytávolság


"A" - "B":

7 130 mm



Mellső túlnyúlás:

2 680 mm

Hátsó túlnyúlás:

3 590 mm



Fordulókör átmérő:

25 000 mm

 

Tömegadatok

Saját tömeg:

10 100 kg

Megengedett legnagyobb össztömeg:

18 750 kg



Tengelyterhelési adatok


"A - tengely":

8 500 kg

"B - tengely":

13 000 kg

 

Szállítható személyek

Ülőhely:

29 +1 fő

Állóhely:

85 fő

Összesen:

114+1 fő



Kerekesszék elhelyezési lehetőség:

1 db

 

Főegységek

Motor

CUMMINS ISL8,9 E5 280B

Lökettérfogat:

8 900 cm3

Teljesítmény:

209 kW (284 LE) 2 100 f/perc

Nyomaték:

1 055 Nm 1 100-1 700 f/perc



Nyomatékváltó:

ALLISON TR 325 hidraulikus automata sebességváltó



Futóművek


"A - tengely":

ZF RL 85 A merev, portál rendszerű

"B - tengely":

ZF AVN132/87 merev, portál rendszerű

 

Kerekek

Gumiabroncs mérete:

275/70 R22,5"

Keréktárcsa mérete:

8,25 x R22,5"

 

Felfüggesztés

"A" tengelyen 2 db, "B" tengelyen 4 db légrugóval,

"A" tengelyen 2 db, "B" tengelyen 4 db hidraulikus lengéscsillapítóval

 

Fékrendszer

Üzemi fék

Kétkörös légfékrendszer, minden tengelyen tárcsás fékszerkezettel, ASR-rel

Névleges nyomás

10 bar

Fékszelepek

KNORR

ABS / ETC

KNORR

 

Felépítmény

Belépési magasság


Normál szintnél:

340 mm

Alacsony szintnél:

250 mm



Vázszerkezet:


Négyszög keresztmetszetű, rozsdamentes profilokból készített vázszerkezet



Külső burkolat:


Rozsdamentes acéllemez és PE formadarabok



Belső burkolat:


Rétegelt, ragasztott 15 mm vastag padló+Grabiol JSC

Mennyezet és oldalfal Max Dekor



Utasajtók


Kivitel:

3 db, két oldalra beforduló, távműködtetésű, kétsávos belső lengő utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva

Képlete:

2 - 2 - 2



Üvegek


Szélvédő:

Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve



Oldalüvegek:

Edzett, sík biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve



Vezető melletti ablak:

Alumínium keretbe épített, középső rész elhúzható



Hátsó szélvédő:

Íves, edzett biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

Fűtés, szellőzés

Utastéri fűtés:

3db ventilátoros hőcserélő

Fűtőkészülék:

Eberspacher

Tetőszellőző:

Két irányban nyitható, vészkijáratként is használható

Jég- és páramentesítő berendezés:

Homlokfalban elhelyezett radiátor, állítható fúvókákkal

 

Légkondicionálás

Thermo-King SR10 - vezetőtérben

 

Rámpa

A második utasajtónál kihajtható rámpa a kerekesszékes utasok részére

 

Lezáró jelentés (pdf)