BKV.hu

CREDO Citadell 19

Alacsonypadlós városi csuklós autóbusz

Tesztelési alapadatok

Tesztelési időszak:

2010.05.17. - 2010.05.30.

Viszonylat:

239; 139; 173

Tárolt:

Kelenföld telephely

 

Főbb méretek

Hosszúság:

18 750 mm

Szélesség:

2 550 mm

Magasság:

3 100 mm

 

 

Tengelytávolság

 

"A" - "B":

5 820 mm

"B" - "C":

6 760 mm

 

 

Mellső túlnyúlás:

2 700 mm

Hátsó túlnyúlás:

3 470 mm

 

 

Fordulókör átmérő:

23 600 mm

 

Tömegadatok

Saját tömeg:

14 800 kg

Megengedett legnagyobb össztömeg:

28 000 kg

 

 

Tengelyterhelési adatok

 

"A - tengely":

7 500 kg

"B - tengely":

11 500 kg

"C - tengely":

13 000 kg

 

Szállítható személyek

Ülőhely:

44db fix + 2 db lehajtható+1 fő

Állóhely:

136 fő

Összesen:

44db fix + 2db lehajtható ülés esetén 180+1 fő

 

38db fix ülés esetén 191+1 fő

Kerekesszék elhelyezési lehetőség:

1 db

 

Főegységek

Motor:

CUMMINS ISL8,9 E5 320B

Lökettérfogat:

8 900 cm3

Teljesítmény:

235 kW (320 LE) 2 100 f/perc

Nyomaték:

1 350 Nm 1 100-1 500 f/perc

 

 

Nyomatékváltó:

ALLISON T350R 6+1 fokozatú automata sebességváltó

 

 

Futóművek

 

"A - tengely":

ZF RL 75 EC trapéz lengőkaros, független felfüggesztés

"B - tengely":

ZF AVN 132 merev, portál rendszerű

"C - (hajtott) tengely":

ZF AV 132/87 merev, portál rendszerű

 

Kerekek

Gumiabroncs mérete:

275/70 R22,5"

Keréktárcsa mérete:

7,5 x R22,5"

 

Felfüggesztés

"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db légrugóval, elektronikus szintszabá-lyozással (WABCO ECAS)

"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db hidraulikus lengéscsillapítóval

 

Fékrendszer

Üzemi fék:

Kétkörös légfékrendszer, minden tengelyen tárcsás fékszerkezettel

Névleges nyomás:

10(9) bar

Fékszelepek:

KNORR

ABS / ETC:

KNORR

 

Felépítmény

Belépési magasság

 

Normál szintnél:

320 mm

Alacsony szintnél:

240 mm

 

 

Csuklószerkezet:

 

Hemscheidt SKD 420, alacsony padlós csuklós buszokhoz kialakított hidraulikus vezérlésű, becsuklás gátlóval ellátott

 

 

Vázszerkezet:

 

zárt keresztmetszetű, rozsdamentes acélprofilokból hegesztett önhordó karosszéria

 

 

Külső burkolat:

 

ragasztott alumíniumlemez és üvegszál erősítésű poliészter műanyag

 

 

Belső burkolat:

 

A padló borítása rétegelt lemez, a zajforrásoknál parafa hangelnyelő betéttel ellátva + kopásálló, csúszásmentes járműipari műpadló burkolat.

Mennyezet és oldalfal kopásálló felülettel ellátott laminált lemez.

 

 

Utasajtók

 

Kivitel:

4 db távműködtetésű, kétszárnyú belső bolygó utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva

Képlete:

2 - 2 - 2 - 2

 

 

Üvegek

 

Szélvédő:

Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Oldalüvegek:

Edzett, biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Vezető melletti ablak:

Alumínium keretbe épített, elhúzható, fűtőszálas kivitelű

 

 

Hátsó szélvédő:

Íves, edzett biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

Fűtés, szellőzés

Utastéri fűtés:

5 db, ventilátoros befúvó az utasülések alá és a dobogókba szerelve

Fűtőkészülék:

Webasto

Tetőszellőző:

3 db vészkijáratként is szolgáló tetőszellőző

Jég- és páramentesítő berendezés:

homloktermál

 

Légkondicionálás

Webasto Aerosphere Midi, hűtő-fűtő klímaberendezés 2db tetőegységgel

 

Rámpa

A második utasajtónál kihajtható rámpa a kerekesszékes utasok részére

Lezáró jelentés (pdf)
A gyártó nem járult hozzá a közzétételhez!