-
Magunkról
- Általános információk
- Cégfelépítés
- Cégfilozófia
- Integrált irányítási rendszer
- Virtuális Erőmű Program
- Járműveink
- Társadalmi felelősségvállalás
-
Közérdekű adatok
- I. Szervezeti, személyzeti adatok
- II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
- III. Gazdálkodási adatok
- Különös Közzétételi Lista
- Egyedi Közzétételi Lista
- Archívum
- Közszolgáltatási szerződés
- Éves beszámolók
- Közzétételi szabályzat 2017
- Közbeszerzés
- A Társaság 2022. évi Fenntarthatósági Jelentése
- Villamos infrastruktúra tervezési irányelvek és fenntartási adatok
- EU Projektek
- Sajtószoba
- Médiasarok
- Elérhetőségek
- Hasznos linkek
- Éves jelentések
- Történelmünk
- Beszerzések
- Turisztika
- Értékesítés
- Bérbeadás
- Webshop
- Karrier
- Közérdekű
DMXII - 297
Szervezeti terület | HÉV |
Jármű típusa | DMXII-297 |
Gyártási hely, év | 1904 |
Helyreállítás, felújítás időpontja | 1991 |
Teljes hossz (mm) | 13290 mm |
Tengelytáv (mm) | 9900 mm |
Max sebesség (km/h) | 40 km/h |
Engedélyezett sebesség (km/h) | 40 km/h |
Vonoóerő, teljesítmény (LE) | 89 Kw, 120 LE |
Szolgálati tömeg (kg) | 22000 kg |
Szállítható utasok száma | 95 fő |
Fogyasztás, energia, üzemanyag | N.A. |
Forgalomban mikor közlekedett utoljára | 1971 |
Jellegzetessége, rövid története | A motorkocsik a Csillagtelepi vonalon jártak, gyorsvonati szolgálatot is teljesítettek a Gödöllői vonalon, ezen túl a ráckevei vonalon is közlekedtek. Érdekesség, hogy többször is felhasználták őket vágányzárak idején ingavonati forgalomban: a ráckevei vonalon, sőt egyes források szerint még a kamaraerdei vonalon is. A motorkocsikat 1968-71 között selejtezték, ezután megőrizték az M 297-es motorkocsit. Ezt felújították, és a szentendrei múzeumban állították ki. 2012-től a Gödöllői vonalon időnként nosztalgia vonatként közlekedik . |