BKV.hu

BKV – tevékenységünk bemutatása

 

A BKV Zrt. Budapest közösségi közlekedésének legnagyobb és legpatinásabb szolgáltatója. Összességében több mint kétezeres darabszámú autó- és trolibusz (gumikerekes ágazat), valamint villamos és metró járműállományt mozgatva tízezer munkatársunk dolgozik naponta azért, hogy a fővárosban utazók gyorsan és kényelmesen érhessék el úticéljukat. A kiemelt turisztikai célpontnak számító Budavári Siklót és a Zugligeti Libegőt szintén a BKV üzemelteti. A fentieken kívül Társaságunk a tulajdonában lévő hajóállománnyal közszolgáltatási hivatásforgalmú hajózás ellátására is képes.

A gumikerekes ágazat üzemeltetéséről Társaságunknál az Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság (ATÜI) gondoskodik. Aközel ezer járműből álló autóbuszflotta és másfél száz trolibusz a főváros különböző pontjain található öt garázsból áll forgalomba naponta. Ezek között ipari műemlék is található, a Kelenföldi autóbuszgarázs, ami 1949-es átadásakor a világ legnagyobb feszített héjszerkezetű csarnoka volt.

A járműállomány folyamatos fejlesztésének köszönhetően jelenleg csak alacsonypadlós autóbuszok közlekednek a fővárosban.

Az ATÜI a menetrend szerinti forgalom biztosításán túl figyelmet fordít a közlekedési kultúra tárgyi emlékeinek megóvására is nosztalgia járművek karbantartásával, és olyan különlegességek építésével, mint a duplacsuklós Ikarus 293 replika.

A vaskerekes ágazatot üzemeltető Vasúti Üzemeltetési Igazgatóság (VÜI) kötelékében szintén ezres darabszámot meghaladó járműállomány teljesít szolgálatot.

A Társaság villamos ágazata 32 villamos viszonylaton összesen több mint 600 villamos járművel segíti az utasok közlekedését. A nagykörúti 4-es 6-os vonal, amelyen éjjel-nappal járnak a mára a városkép meghatározó elemének számító Combino-k, Európa legforgalmasabb villamosvonalai közé tartozik. A Dunakorzón futó 2-es pedig a világ legszebb villamosvonalai között foglal el előkelő helyet.

Budapestet négy metróvonal szeli át. Az M1 a Milleniumi Földalatti Vasút közismertebb nevén a Kisföldalatti 1896-ban a kontinentális Európa első földalatti vasútvonalaként nyílt meg. A járat nemcsak a mindennapi városi közlekedés nagyforgalmú eszköze, hanem az eredeti pompát megidéző felújított állomásaival a hazánkba látogató turisták közkedvelt látványossága is. Legújabb metróvonalunkon az M4-en önvezető szerelvények közlekednek. A vonal állomásainak innovatív építészeti megoldásai több hazai és nemzetközi szakmai elismerésben részesültek.

A BKV Zrt. főként turisztikai célzattal működteti kötöttpályás kötélvontatású szállítóeszközeit, a Világörökség részeként működő Budavári Siklót és a Zugligeti Libegőt. Ezen közszolgáltatáson kívül különjárati tevékenységet is végzünk turista autóbuszainkkal, valamint forgalmi és nosztalgiajárművekkel.

A BKV 10 személyhajóval rendelkezik, amelyek mindegyike alkalmas a közösségi közlekedésben való részvételre, ugyanakkor sétahajózásra, valamint különböző rendezvények lebonyolítására is