SOR NB 18

városi alacsonypadlós, csuklós autóbusz

Tesztelési alapadatok

Tesztelési időszak:

2012. október 29. - december 16.

Viszonylat:

7

Telephely:

Kelenföld üzemegység


Menetrend


Főbb méretek

Hosszúság:

18 750 mm

Szélesség:

2 550 mm

Magasság:

2 900 mm

 

 

Tengelytávolság

 

"A" - "B" / "B" - "C":

6 180/6 570 mm

 

 

Mellső túlnyúlás:

2 470 mm

Hátsó túlnyúlás:

3 530 mm

 

 

Fordulókör átmérő:

24 m

 

Tömegadatok

Saját tömeg:

14 500 kg

Megengedett legnagyobb össztömeg:

25 500 kg

 

Szállítható személyek

Ülőhely:

45+1+7 fő

Állóhely:

97 fő

Összesen:

149+1 fő

 

 

Kerekesszék elhelyezési lehetőség:

1 db

Kézi működtetésű rámpa a 3. ajtónál

 

 

Főegységek

 

Motor:

Diesel négyütemű 6-hengeres turbófeltöltővel, töltőlevegő hűtésével, közvetlen befecskendezés, vízzel hűtött (IVECO Cursor F2BE 3681B)

Teljesítmény:

243 kW (331 LE) 2050 f/perc ± 5%

Nyomaték:

1500 Nm 1125-1550 f/perc

Nyomatékváltó:

ZF Ecomat 6HP 604C, automata, 6 fokozatú beépített lassító fékkel

Futóművek:

 

"A - tengely":

NBxx 004, SOR Libchavy (2 db pneumatikus rugóval és külső beépítésű lengéscsillapítóval)

"B - tengely":

ZF, AVN 132 (merev hajtott egyfokozatú, dupla kerékkel)

"C - tengely":

ZF, AV 132-80-70 V II (merev hajtott egyfokozatú, dupla kerékkel)

Kormánymű:

RBL C 500 V (szögben és magasságban állítható kormánykerék, 3-részes kormánytolórúd és 2 előtétkar vezérléssel)

 

 

 

 

Kerekek

Gumiabroncs mérete:

275/70 R22,5

Keréktárcsa mérete:

7.50 x 22.5

 

Felfüggesztés

"A" tengelyen 2 db hidraulikus teleszkópos, "B" tengelyen 4 db hidraulikus, teleszkópos, külső beépítéssel, "C" tengelyen 4 db hidraulikus, teleszkópos lengéscsillapítóval.

 

Fékrendszer

Üzemi fék:

Pneumatikus, kétkörös, tárcsafékes, azbesztmentes betétekkel, ASR-rel és ABS-szel, sebességkorlátozó.

 

Felépítmény

Belépési magasság normál szintnél:

340 mm

Vázszerkezet:

Térváz, zárt négyszög keresztmetszetű profilokból hegesztett. A váz néhány alsó része rozsdamentes acélból készült.

Külső burkolat:

A karosszéria burkolata műanyag. Az üregek és a jármű alsó része viaszszórással van védve. Az alváz alsó része rozsdamentes acélprofilokból készült, a növelt korrózióvédelem céljából. Paneles szerkezetű, félig önhordó váz, zárt négyszög keresztmetszetű profilokból az alváz kerethez hegesztett, üvegszálas poliészter és speciális lemezek.

Utasajtók:

5db kétszárnyú, belső térbe nyíló ajtó. A jármű mozgása során nyitásgátlóval felszerelve.

Üvegek:

A hátsó- és oldalablakok edzett biztonsági üvegből, poliuretán ragasztóval rögzítve.

Szélvédő:

A szélvédő biztonsági, rétegelt, a homlokfal nyílásába ragasztva.

 

Fűtés, szellőzés

Utastéri fűtés:

Melegvizes, 12 kW mellső fűtőszekrény (frontbox), 10x5,5 kW recirkulációs fűtés az ülések alatt és az ajtók irányában. A meleget a motor, vagy az Eberspächer független automatikus fűtés adja.

Fűtőkészülék:

Eberspächer

Tetőszellőző:

3db vészkijárati tetőnyílás

Szellőzés:

Kombinált 4-fokozatú ventillátorral a jármű mellső részében, csukható ventilátorokkal felszerelt tetőnyílásokkal, és elhúzható oldalablakokkal.

Légkondicionálás:

A tesztelésre felajánlott járműben nincs, megrendelés esetén igényelhető