SOR NB 12

városi alacsonypadlós autóbusz

Tesztelési alapadatok

Tesztelési időszak:

2012. október 29. - december 16.

Viszonylat:

Hétköznap: 105; hétvégén: 8

Telephely:

Kelenföld üzemegység


Menetrend


Főbb méretek

Hosszúság:

12 185 mm

Szélesség:

2 550 mm

Magasság:

3 100 mm

 

 

Tengelytávolság

 

"A" - "B":

6 180 mm

 

 

Mellső túlnyúlás:

2 470 mm

Hátsó túlnyúlás:

3 530 mm

 

 

Fordulókör átmérő:

22,5 m

 

Tömegadatok

Saját tömeg:

9 700 kg

Megengedett legnagyobb össztömeg:

16 700 kg

 

Szállítható személyek

Ülőhely:

26+1+7 fő

Állóhely:

60 fő

Összesen:

93+1 fő

 

 

Kerekesszék elhelyezési lehetőség:

1 db

Kézi működtetésű rámpa a 3. ajtónál

 

 

Főegységek

Motor:

Diesel négyütemű 6-hengeres turbófeltöltővel töltött, töltőlevegő hűtésével, közvetlen befecskendezéses, vízzel hűtött (IVECO NEF Tector F4AE 3682E)

Teljesítmény:

194 kW (264 LE) 2 500 f/perc

Nyomaték:

1 000 Nm 1 400 f/perc

Nyomatékváltó:

ZF Ecomat 6HP 504C, automata, 6 fokozatú, beépített lassító fékkel

Futóművek:

 

"A - tengely":

NBxx 004, SOR Libchavy (független kerékfelfüggesztéssel, trapéz konstrukció. A háromszög alakú kereszt lengőkarok a kerékcsaphoz gömbcsapokkal kapcsolódnak és az alvázkereten vannak elhelyezve gumi szilentblokkokban. Rugózása 2 db pneumatikus egység pneumatikus rugóval megoldva)

"B - tengely":

ZF, AV 132-80-70 V II (merev hajtott egyfokozatú, dupla kerékkel. Rugózása 4 db pneumatikus rugóval megoldva)

Kormánymű:

RBL C 500 V (Hidraulikus monoblokkos, szögben és magasságban állítható kormánykerék, 3-részes kormánytolórúd és 2 előtétkar vezérléssel)

 

 

 

 

Kerekek

Gumiabroncs mérete:

285/70 R 19.5 (elől)/ 2x 275/70 R 22,5

Keréktárcsa mérete:

19,5x7,5"(elöl) / 2x 22,5x7,5"

 

Felfüggesztés

"A" tengelyen 2 db hidraulikus teleszkópos, "B" tengelyen 4 db hidraulikus, teleszkópos lengéscsillapítóval.

 

Fékrendszer

Üzemi fék:

Pneumatikus, kétkörös, tárcsafékes, azbesztmentes betétekkel. WABCO PAN 19-1 mellső, Knorr SB 7180 hátsó, ASR-rel és ABS-szel. A légrendszer automatikus leválasztó, légszárító.

 

Felépítmény

Belépési magasság normál szintnél:

340 mm

Vázszerkezet:

Térváz, zárt négyszög keresztmetszetű profilokból hegesztett. A váz néhány alsó része rozsdamentes acélból készült.

Külső burkolat:

Paneles szerkezetű, félig önhordó váz, zárt négyszög keresztmetszetű profilokból az alváz kerethez hegesztett, üvegszálas poliészter és speciális lemezek. Az üregek és a jármű alsó része viaszszórással védett. Az alváz alsó része rozsdamentes acélprofilokból készült, a növelt korrózióvédelem céljából.

Utasajtók:

4db kétszárnyú, belső térbe nyíló ajtó. A jármű mozgása során nyitásgátlóval felszerelve.

Üvegek:

A hátsó- és oldalablakok edzett biztonsági üvegből, poliuretán ragasztóval rögzítve.

Szélvédő:

A szélvédő biztonsági, rétegelt, a homlokfal nyílásába ragasztva.

 

Fűtés, szellőzés

Utastéri fűtés:

Melegvizes, 12 kW mellső fűtőszekrény (frontbox), 6x5,5 kW recirkulációs fűtés az ülések alatt és az ajtók irányában. A meleget a motor, vagy az Eberspächer független automatikus fűtés adja.

Fűtőkészülék:

Eberspächer

Tetőszellőző:

2db vészkijárati tetőnyílás

Szellőzés:

Kombinált 4-fokozatú ventillátorral a jármű mellső részében, csukható ventilátorokkal felszerelt tetőnyílásokkal, és elhúzható oldalablakokkal.

Légkondicionálás:

A tesztelésre felajánlott járműben nincs, megrendelés esetén igényelhető