M.A.N. Lion's City A21 CNG

alacsonypadlós városi autóbusz





Tesztelési alapadatok:

Tesztelési időszak:

2013. április 20. - május 15.

Tesztelési viszonylatok:

15, 115

Üzemegység:

Kelenföldi üzemegység



Főbb méretek:

Hosszúság:

11 980mm

Szélesség:

2 500mm

Magasság:

2 758mm

Tengelytávolság (A-B):

5 875mm

Tengelytávolság (B-C):

-

Mellső túlnyúlás:

2700mm

Hátsó túlnyúlás:

3375mm

Padlómagasság:

370mm

Mellső terepszög:

Hátsó terepszög:

Fordulókör átmérője:

22,3m


Főbb tömegadatok:

Saját tömeg:

17 900kg


Szállítható utasok:

Ülőhelyek:

39

Állóhelyek:

41

Összesen:

80 + 1 kerekes szék


Gépészeti főegységek


Motor:

Típusa:

Földgázmotor (EEV) E2876 LUH04

Fajtája:

Feltöltött 6- hengeres Ottomotor

Teljesítménye:

200kW 2000f/perc

Nyomatéka:

1050Nm 1100 - 1700f/perc


Nyomatékváltó:

Típusa:

Voith D 854.5 Sensotop

Fajtája:

4 fokozatú automataváltó, Sensotop vezérléssel és integrált retarderrel


Hátsó futómű:

Típusa:

MAN-ZF

Konstrukció:

portáltengely balra eltolt középhajtással

Rugózás:

Gyorsan kicserélhető, húzott görgősfúvó-légrugózat integrált, elasztikus emelési határral. 4 - egymás között cserélhető - fúvó.


Mellső futómű:

Típusa:

MAN

Konstrukció:

merevtengely stabilizátorral

Rugózás:

Gyorsan kicserélhető, húzott görgősfúvó-légrugózat integrált, elasztikus emelési határral. 2 - egymás között cserélhető - fúvó.


Kerekek és abroncsok:

Mellső keréktárcsa:

22,5x7,5"

Hátsó keréktárcsa:

2x 22,5x7,5"

Első gumiabroncsok:

275/70 R22,5

Hátsó gumiabroncsok:

275/70 R22,5


Fékberendezés:

Fajta:

Pneumatikus. Négykörös védőszelep az elülső tengely-, hajtótengely-, rögzítőfék-kör és ajtózáró berendezés /segédberendezés elválasztására.

Tárcsafékek automatikus betét utánállítással. 3 fokozatú retarder.

Vezérlő rendszere:

EBS beleértve ABS/ASR-funkciót. AZ ASR-rendszer gomb segítségével kapcsolható le. Elektronikus fékbetét-kopásjelző.

Légrendszere:

Túlfolyószelep korlátozott visszaáramlással a légrugó-berendezés

tartaléknyomásának biztosításához.


Kormánymű

Típusa

ZF Servocom 8098 típusú változtatható hidrokormányzás, tesztelési csatlakozással

Kormány:

Kormányoszlop beállításának rögzítése pneumatikusan oldható


Felépítmény:

Vázszerkezet:

Padlókeretek négyszögletes profilból, préselt elemekből és U profilból összehegesztve. Műanyag telep láda, Rozsdamentes acél kerékdobok.

Korrózió védelem:

viasszal szórt négyszögletes profilok, korrózióvédő lakkal bevont karosszéria-alsóél.

Karosszéria:

műanyag burkolat, alumínium lenyitható oldalfalak, hangszigetelt motortér. Lakkozás: egyszínű akril lakkal, tiszta fehér.

Üvegezés:

Homloküveg: kőfelverődés elleni védőfólia, laminált biztonsági üveg, kötésben ragasztva. Fűthető szélvédő. Oldalsó és hátsó ablakok: egyszerű üvegezéssel.

Utasajtók:

Gyártó: Bode. Vezérlés: Wabco MTS. Pneumatikus meghajtás. Dupla üvegezésű biztonsági üveg, zöld árnyalat. Élvédelemmel ellátva. Kézi rámpa elhelyezése 2. ajtónál. Kneeling funkció zárt és nyitott ajtóknál.

Ajtóképlet:

2-2-0

Ajtónyílások szélessége:

1250mm

Utasülések:

Antracit ülésváz. Üléshéj színe: szürke. Üléshéj huzat színe: éjkék.

Vezetőülés:

gyártmány: ISRI 6860/885 NTS. Fűthető, integrált fejtámla, IPS.

Utastér:

100%-ban alacsonypadlós. Alto Capri burkolattal bevont, vízhatlanul enyvezett rétegelt falemez. Halogén világítás az ajtóknál valamint a vezetőfülkében. Spot- és tranzisztor utastéri lámpák. PU habtáblákkal burkolt mennyezett. Hangszigetelő táblák a jármű hátsó részében. Lengő korlát az első ajtónál.

Fűtés:

Utastérfűtés: konvektoros és fúvós (min. teljesítmény 20kW).

A vezetőfülke fűtése perforált oldalfalú légcsatornán keresztül.

Szellőzés:

Tolóablak, illetve elektromos fúvókás szellőzés a vezetőfülkénél. Utastér szellőzés 2 elektromos tetőszellőző

Hűtés:

Konvekta klímaberendezés (max 33 kW) Vezetői terület: elülső részében található klímaszabályozó szeparált elpárologtatóján keresztül.

 Lezáró jelentés (pdf)