CREDO CITADELL 19

Alacsonypadlós városi csuklós autóbusz


 

Tesztelési alapadatok

Tesztelési időszak:

 2011.06.06 - 2011.06.10

Viszonylat:

32 

Tárolt:

 Óbuda telephely

 

 

Főbb méretek

Hosszúság:

18 750 mm

Szélesség:

2 550 mm

Magasság - klímaberendezéssel:

3 100 mm

 

 

Tengelytávolság

 

"A" - "B":

5 820 mm

"B" - "C":

6 760 mm

 

 

Mellső túlnyúlás:

2 700 mm

Hátsó túlnyúlás:

3 470 mm

 

 

 

 

 

Tömegadatok

Saját tömeg:

15 390 kg

Megengedett legnagyobb össztömeg:

28 000 kg

 

 

Tengelyterhelési adatok

 

"A - tengely":

7 500 kg

"B - tengely":

9 000 kg

"C - tengely":

11 500 kg

 

 

Szállítható személyek

Ülőhely:

44 db (+2db lehajtható) +1 fő

Állóhely:

135 fő

Összesen:

179 +1 fő

 

 

Kerekesszék elhelyezési lehetőség:

1 db

 

 

Főegységek

Motor

FPT, CURSOR 8 (F2BE3681B) EURO 5

Lökettérfogat:

7 790 cm3

Teljesítmény:

243 kW (330 LE) 2 400 f/perc

Nyomaték:

1 400 Nm 1 080 f/perc

 

 

Nyomatékváltó:

ZF, 6HP 604 C, automata sebességváltó

 

 

Futóművek

 

"A - tengely":

ZF, RL 75 EC (trapéz lengőkaros, független felfüggesztés)

"B - tengely":

ZF, AVN 132 (merev, portál rendszerű)

"C - tengely":

ZF, AV 132/87 (merev, portál rendszerű)

 

 

Kerekek

Gumiabroncs mérete:

275/70 R22,5"

Keréktárcsa mérete:

7,5 x R22,5"

 

 

Felfüggesztés

"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db légrugóval, elektronikus szintszabályozással (WABCO ECAS).

"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db hidraulikus lengéscsillapítóval.

 

 

 

 

Fékrendszer

   Üzemi fék

Kétkörös légfékrendszer, minden tengelyen tárcsás fékszerkezettel, ASR-rel

   Névleges nyomás

10 (9) bar

   Fékszelepek

KNORR

   ABS / ETC

KNORR

 

 

Felépítmény

Belépési magasság

 

Normál szintnél:

320 mm

Alacsony szintnél:

240 mm

 

Csuklószerkezet:

 

Hemscheidt, SKD 420, alacsony padlós csuklós buszokhoz kialakított hidraulikus vezérlésű, becsuklás gátlóval ellátott.

 

 

Vázszerkezet:

 

Zárt keresztmetszetű, rozsdamentes acélprofilokból hegesztett önhordó karosszéria.

 

 

Külső burkolat:

 

Ragasztott alumíniumlemez és üvegszál erősítésű poliészter műanyag.

 

 

Belső burkolat:

 

A padló borítása rétegelt lemez, a zajforrásoknál parafa hangelnyelő betéttel ellátva + kopásálló, csúszásmentes járműipari műpadló burkolat.

Mennyezet és oldalfal kopásálló felülettel ellátott laminált lemez.

 

 

Utasajtók

 

Kivitel:

4 db távműködtetésű, kétszárnyú belső bolygó utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva.

Képlete:

 2 - 2 - 2 - 2

 

 

Üvegek

 

Szélvédő:

Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve.

 

 

Oldalüvegek:

Edzett, biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve.

 

 

Vezető melletti ablak:

Alumínium keretbe épített, elhúzható, fűtőszálas kivitelű.

 

 

Hátsó szélvédő:

Íves, edzett biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve.

 

 

Fűtés, szellőzés

Utastéri fűtés:

5 db, ventilátoros befúvó az utasülések alá és a dobogókba szerelve.

Fűtőkészülék:

Eberspächer

Tetőszellőző:

3 db vészkijáratként is szolgáló tetőszellőző

Jég- és páramentesítő berendezés:

homloktermál

 

 

Légkondicionálás

Carrier, Sütrak AC515.4 hűtő-fűtő klímaberendezés 2db tetőegységgel.

 

 

Rámpa

A második utasajtónál kihajtható rámpa a kerekesszékes utasok részére.