2021
január 12. | 125 éve, 1896-ban nyitotta meg első vonalát a Budapest–Újpest–Rákospalotai Villamos Közúti Vasút (BURV, vagy közismert nevén „búrvasút”), ezt követően készült el a vasút üzemi igényeit kiszolgáló telephely, a mai Angyalföld kocsiszín területén |
április 3. | 65 éve, 1956-ban állt forgalomba a Ganz által gyártott első UV villamos, Magyarország legnagyobb darabszámban gyártott, mintegy fél évszázadig közlekedő villamostípusa |
április 29. | 70 éve, 1951-ben adták át a Boráros térről induló csepeli HÉV vonalát, amelyet közel ötven évig üzemeltetett a BKV |
május 2. | 125 éve, 1896-ben adták át a millenniumi földalattit, a kontinens első földalatti vasútját, a világ első villamos üzemű felszín alatti villamos vasútját (május 8-án a millenniumi ünnepségekre látogató Ferenc József is utazott a különleges közlekedési eszközön, amely az uralkodó után a Ferenc József Földalatti Villamos Vasút nevet vette fel) |
június 4. | 35 éve, 1986-ban újra birtokba vehette az utazóközönség a – második világháborúban súlyosan megrongálódott – rekonstruált, villamosított Budavári Siklót |
július 1. | 15 éve, 2006-ban helyezték forgalomba a 4-es és 6-os viszonylaton, Európa egyik legforgalmasabb villamosvonalán az első Siemens Combino Supra villamosokat |
július 30. | 155 éve, 1866-ban nyitották meg a főváros első közúti vasútvonalát, az első lóvasútivonalat a Széna tér (ma: Kálvin tér) és Újpest között |
október 31. | 130 éve, 1891-ben helyezte üzembe a Budapesti Villamos Városi Vasút az első gőzüzemű vasúti vonalat a Rókus kórház – Salgótarjáni út – Új köztemető között |
november 9. | 80 éve, 1941-ben tértek át – a júliusi országos változást követően – a fővárosban is a jobboldali közlekedésre |
december 30. | 40 éve, 1981-ben adták át a 3-as metró második, Deák tér és Lehel (akkor Élmunkás) tér közötti szakaszát |
december 31. | 45 éve, 1976-ban adták át a 3-as metró első, Deák tér és Nagyvárad tér közötti szakaszát |
20 éve, 2001-ben érkeztek Budapestre a hannoveri tömegközlekedési vállalattól az első TW 6000-esek 50 éve, 1971-ben jelent meg a BKV-nál az Ikarus legendás 200-as buszcsaládja. A 260-asokból és csuklós párjából, a 280-asokból több mint négyezret szerzett be a főváros. 55 éve, 1966-ban állították forgalomba az első szovjet gyártmányú ZIU-5 típusú trolibuszokat Budapesten 60 éve, 1961-ben jelent meg a Fővárosi Villamosvasút (FVV) saját tervezésű, Füzesi Főműhelyében készült „házi csuklós” villamosa, a „Bengáli” prototípusa |