Évfordulók

2022

január 10.

115 éve, 1907-ben nyitották meg az óbudai kocsiszínt, amely közel 90 éven át szolgálta ki a főváros villamos-közlekedését.

február 6.

70 éve, 1952-ben indult első útjára az első magyar gyártmányú, az IK-60T típusú trolibusz Budapesten

április 12.

135 éve, 1887-ben nyílt meg Budapest és Pestszentlőrinc között egy keskenynyomtávú, gőzüzemű helyiérdekű vasútvonal

április 30.

165 éve, 1857-ben adták a kocsiforgalomnak a Clark Ádám tervei alapján elkészült budai Váralagutat, ahol fontos közlekedési csomópont alakult ki a következő évtizedekben

július 1.

190 éve, 1832-ben indult el az omnibusz közlekedés a fővárosban (Kratochwill János vendéglős két kávéháza: a Duna-part és a Városliget között)

július 14.

30 éve, 1992-ben nyílt meg Szentendrén a BKV Városi Tömegközlekedési Múzeuma

augusztus 7.

135 éve, 1887-ben nyitották meg a Közvágóhíd – Soroksár helyiérdekű vasútvonalat, a fővárosból induló első hév vonalat

augusztus 20.

15 éve, 2007-ben közlekedett utoljára menetrend szerint a fővárosban UV  típusú villamos

szeptember 7.

10 éve, 2012-ben indult el az első utasokat szállító Alstom szerelvény

szeptember 12.

85 éve, 1937-ben nyitották meg (az akkor Horthy Miklósról elnevezett) Petőfi hidat; a hidat a második világháborúban felrobbantották, az újjáépített hidat 70 éve, 1952. november 25-én adták át

október 28.

145 éve, 1877-ben nyitották meg a Gustave Eiffel irodájának tervei alapján elkészült, később Nyugati néven ismert pályaudvart, amelynek környéke fontos fővárosi közlekedési csomóponttá vált.

november 5.

130 éve, 1892-ben a Dunaharaszti – Ráckeve szakasz átadásával birtokba vehette az utazóközönség a Közvágóhíd – Ráckeve helyiérdekű vasút teljes vonalát

november 24.

135 éve, 1887-ben indult el a forgalom a soroksári hév Dunaharasztiig meghosszabbított vonalán

november 28.

135 éve, 1887-ben nyitották meg a Nyugati pályaudvar és a Király utca között a próbavillamos 1 km hosszú vonalát, a főváros első villamosvonalát

december 22.

50 éve, 1972-ben adták át a 2-as metró Deák tér és Déli pályaudvar közötti szakaszát, ezzel a vonal teljes hosszán megindulhatott a forgalom

december 27.

55 éve, 1967-ben kezdtek közlekedni a fővárosban a Ganz sorozatban gyártott ipari csuklós villamosai

  

Kocsiszínek, garázsok:

  • 50 éve, 1972-ben adták át a Fehér úti főműhelyt
  • 60 éve, 1962-ben új trolibuszgarázs kezdte meg működését a Pongrácz úti telephelyen
  • 110 éve, 1912-ben adták át a Hungária kocsiszínt
  • 110 éve, 1912-ben adták át a Kelenföld kocsiszínt