2022
január 10. |
115 éve, 1907-ben nyitották meg az óbudai kocsiszínt, amely közel 90 éven át szolgálta ki a főváros villamos-közlekedését. |
február 6. |
70 éve, 1952-ben indult első útjára az első magyar gyártmányú, az IK-60T típusú trolibusz Budapesten |
április 12. |
135 éve, 1887-ben nyílt meg Budapest és Pestszentlőrinc között egy keskenynyomtávú, gőzüzemű helyiérdekű vasútvonal |
április 30. |
165 éve, 1857-ben adták a kocsiforgalomnak a Clark Ádám tervei alapján elkészült budai Váralagutat, ahol fontos közlekedési csomópont alakult ki a következő évtizedekben |
július 1. |
190 éve, 1832-ben indult el az omnibusz közlekedés a fővárosban (Kratochwill János vendéglős két kávéháza: a Duna-part és a Városliget között) |
július 14. |
30 éve, 1992-ben nyílt meg Szentendrén a BKV Városi Tömegközlekedési Múzeuma |
augusztus 7. |
135 éve, 1887-ben nyitották meg a Közvágóhíd – Soroksár helyiérdekű vasútvonalat, a fővárosból induló első hév vonalat |
augusztus 20. |
15 éve, 2007-ben közlekedett utoljára menetrend szerint a fővárosban UV típusú villamos |
szeptember 7. |
10 éve, 2012-ben indult el az első utasokat szállító Alstom szerelvény |
szeptember 12. |
85 éve, 1937-ben nyitották meg (az akkor Horthy Miklósról elnevezett) Petőfi hidat; a hidat a második világháborúban felrobbantották, az újjáépített hidat 70 éve, 1952. november 25-én adták át |
október 28. |
145 éve, 1877-ben nyitották meg a Gustave Eiffel irodájának tervei alapján elkészült, később Nyugati néven ismert pályaudvart, amelynek környéke fontos fővárosi közlekedési csomóponttá vált. |
november 5. |
130 éve, 1892-ben a Dunaharaszti – Ráckeve szakasz átadásával birtokba vehette az utazóközönség a Közvágóhíd – Ráckeve helyiérdekű vasút teljes vonalát |
november 24. |
135 éve, 1887-ben indult el a forgalom a soroksári hév Dunaharasztiig meghosszabbított vonalán |
november 28. |
135 éve, 1887-ben nyitották meg a Nyugati pályaudvar és a Király utca között a próbavillamos 1 km hosszú vonalát, a főváros első villamosvonalát |
december 22. |
50 éve, 1972-ben adták át a 2-as metró Deák tér és Déli pályaudvar közötti szakaszát, ezzel a vonal teljes hosszán megindulhatott a forgalom |
december 27. |
55 éve, 1967-ben kezdtek közlekedni a fővárosban a Ganz sorozatban gyártott ipari csuklós villamosai |
Kocsiszínek, garázsok: