Évfordulók

 

2018

január 1. 50 éve, 1968-ban ezen a napon alakult meg több közlekedési társaság összevonásával a Budapesti Közlekedési Vállalat, a BKV
január 30. 70 éve, 1948-ban jelent meg a II. világháború utáni első új busztípus, a MÁVAG Tr 5-ös
április 4. 60 éve, 1958-ban adták át az (1983-ig üzemelő) Kilián autóbuszgarázst
április 10. 90 éve, 1928-ban utoljára közlekedett a lóvasút a Margit-szigeten és ezzel egyúttal Budapesten is
május 18. 150 éve, 1868-ban indult el a budai oldalon az első lóvasút a Lánchídtól Újlak határig
július 20. 70 éve, 1948-ban érkeztek az első Tr 3,5-ös autóbuszok a győri Rába gyártól a BSzKRt-hoz
augusztus 1. 70 éve, 1948-ban készült el az újjáépített Margit híd, amelyen ismét elindulhatott a villamosközlekedés
augusztus 20. 45 éve, 1973-ban álltak forgalomba az osztrák SGP (Simmering Graz Pauker) cégtől beszerzett piros-fehér szerelvények a felújított fogaskerekű vasúton
augusztus 21. 85 éve, 1933-ban vezette be a BSzKRt a sokat emlegetett kisszakasz rendszert az előre megváltható tantuszokkal
szeptember 28. 35 éve, 1983-ban adták át a Dél-pesti autóbuszgarázst
október 60 éve, 1958-ban vezették be az ülőkalauz-rendszert (először kísérletképpen a 35-ös autóbuszviszonylaton)
november 7. 60 éve, 1958-ban adták át az (1996-ig üzemelő) Mező garázst
december 16. 85 éve, 1933-ban indult útjára az első budapesti trolibusz, amely az óbudai villamos Vörösvári úti végállomása és az Óbudai temető között teremtett kapcsolatot
december 31. 45 éve, 1973-ban adták át a Mexikói útig meghosszabbított földalatti vasutat új telephelyével és a háromrészes Ganz-szerelvényekkel

 

2019

 január 1. 70 éve, 1949-ben adták át az akkor még Fürst Sándor nevet viselő Kelenföld autóbuszgarázst
 március 28. 5 éve, 2014-ben adták át a 4-es metróvonalat
 április 30. 90 éve, 1929-ben közlekedett utoljára menetrend szerinti emeletes autóbusz Budapesten
 június 24. 145 éve, 1874-ben – Európában harmadikként – vehette birtokba az utazóközönség a svábhegyi fogaskerekű vasutat
 június 21. 140 éve, 1879-ben a Margit hídon át indult meg a – két városrész közúti vasúti hálózatát összekötő – lóvasúti forgalom Buda és Pest között
 július 2. 90 éve, 1929-ben villamosították az addig gőzüzemű fogaskerekű vasutat
 július 14. 105 éve, 1914-ben adták át a Városi Tömegközlekedési Múzeum egykor hév kocsiszínként szolgáló, azóta műemlékké nyilvánított épületét
 július 30. 130 éve, 1889-ben indult el a forgalom Budapest első normál nyomtávú villamos vonalán: az Egyetem tértől, a Stáczió utcán (ma: Baross utca) át a Köztemető útig (ma: Fiumei út). Ebben az évben adták át a Baross kocsiszínt is.
 augusztus 10. 125 éve, 1894-ben jött létre a Budapest Földalatti Közúti Villamos Vasút Rt., amely megkezdte az Andrássy út alatt a kontinens első földalatti vasútjának építését
 október 1. 70 éve, 1949-ben szűnt meg a legendás Budapest Székesfővárosi Közlekedési Részvénytársaság, azaz a BSzKRt., a közlekedés üzemágainak megfelelően önálló vállalatokat hoztak létre.
 október 19. 90 éve, 1929-ben indult el a budai Várba közlekedő első autóbuszjárat a Lánchíd pesti hídfőjétől (16-os viszonylat)
 október 24. 95 éve, 1924-ben indult el az első autóbusz Buda és Pest között, a Lánchídon át, a járat a Vilmos császár (ma: Bajcsy-Zsilinyszky) úttól a Krisztina térig közlekedett.
 október 31. 95 éve, 1924-ben szűnt meg Budapesten a villamosok 1887-es indulásától jellemző alsóvezetékes rendszer
 november 5. 90 éve, 1929-ben közlekedett Budapesten utoljára omnibusz, az utolsó jármű a Villányi úton haladt végig
 november 85 éve, 1929-ben készült el a Szent Domonkos utcai, később Récseiként emlegetett első budapesti autóbuszgarázs
 november 20. 165 éve, 1849-ben adták át a Lánchidat, Budapest (Pest-Buda) első állandó kőhídját, majd 65 éve, 1949-ben ugyanezen a napon került sor a – II. világháborúban felrobbantott – híd újjáépítés utáni ünnepélyes átadására
 november 21. 70 éve, 1949-ben adták át – a II. világháborúban felrobbantott helyett – az új Erzsébet hidat, amelyen a két városrészt összekötő villamosközlekedés is újra elindult
 december 21. 70 éve, 1949-ben indult újra a II. világháború után a trolibusz-közlekedés, ekkor adták át a forgalomnak a 70-es trolibuszvonalat