2023
január 1. |
55 éve, 1968-ban ezen a napon alakult meg több közlekedési társaság összevonásával a Budapesti Közlekedési Vállalat, a BKV |
január 30. |
75 éve, 1948-ban jelent meg a II. világháború utáni első új busztípus, a MÁVAG Tr 5-ös |
április 4. |
65 éve, 1958-ban adták át az (1983-ig üzemelő) Kilián autóbuszgarázst |
április 10. |
95 éve, 1928-ban közlekedett utoljára a lóvasút a Margit-szigeten és ezzel egyúttal Budapesten is |
május 18. |
155 éve, 1868-ban indult el a budai oldal első lóvasúti vonala a Lánchíd és Újlak határ között |
július 20. |
75 éve, 1948-ban érkeztek meg az első Tr 3,5-ös autóbuszok a győri Rába gyártól a BSzKRt-hoz |
augusztus 1. |
75 éve, 1948-ban adták át az újjáépített Margit hidat, amelyen ismét elindulhatott a villamosközlekedés |
augusztus 20. |
50 éve, 1973-ban álltak forgalomba az osztrák SGP (Simmering Graz Pauker) cégtől beszerzett piros-fehér szerelvények a felújított fogaskerekű vasúton |
augusztus 21. |
90 éve, 1933-ban vezette be a BSzKRt a sokat emlegetett kisszakasz rendszert az előre megváltható tantuszokkal |
szeptember 28. |
40 éve, 1983-ban adták át a Dél-pesti autóbuszgarázst (a régi Kilián autóbuszgarázs szomszédságában) |
október |
65 éve, 1958-ban vezették be az ülőkalauz-rendszert (először kísérletképpen a 35-ös autóbuszviszonylaton) |
november 7. |
65 éve, 1958-ban adták át az (1996-ig üzemelő) Mező garázst |
december 16. |
90 éve, 1933-ban indult útjára az első budapesti trolibusz, amely az óbudai villamos Vörösvári úti végállomása és az Óbudai temető között teremtett kapcsolatot |
december 31. |
50 éve, 1973-ban adták át a Mexikói útig meghosszabbított földalatti vasutat új telephelyével és a háromrészes Ganz-szerelvényekkel |
Kocsiszínek, garázsok: