BKV.hu

Befejeződött az újpesti Görgey Artúr út felújítása

2016-01-27 15:50:00

Befejeződött az újpesti Görgey Artúr út 2015  februárban kezdődött felújítása, melyet február 1-jén, hétfőn átadnak a forgalomnak. Ezt megelőzően január 28-án az első járat indulásától 31-én az utolsó járat indulásáig a Szent István tér – Újpesti piac ideiglenes villamos végállomás elbontását végzik, ezért ezen a négy napon a 14-es villamos csak Újpest-központ metróállomásig jár. A 12-es villamos január 28. és 31. között továbbra sem közlekedik, valamint a pótlóbuszok is változatlanul járnak.

A több ütemben végzett felújítás befejeztével a Görgey Artúr úton új, végleges forgalmi rend lép életbe, valamint a közösségi közlekedési járatok is ehhez alkalmazkodva járnak majd. Február 1-jétől a 12-es és a 14-es villamosok teljes vonalán megindul az utasforgalmi próbaüzem. A villamosok teljes vonalon történő elindulásával egy időben a felújítás idejére ideiglenesen indított 270-es autóbusz közlekedését véglegesítik. A végleges forgalmi rend helyreállása mellett azonban a kivitelezési munkálatok kisebb volumenű feladatai, a forgalom fenntartása mellett és annak zavarása nélkül továbbra is folytatódnak.

 

A Corvin utcai és a Deák Ferenc utcai villamosmegállókat összevonták, helyettük a Kiss Ernő utcánál alakítottak ki új megállót. Február elsejétől a 12-es villamos és a 270-es autóbusz Sződliget utca nevű megállóhelye Géza fejedelem térre, valamint a 12-es és a 14-es villamos Szent István tér - Újpesti piac megállóhelyének neve Szent István tér (Újpesti piac)-ra változik.

 

A felújítás során teljes szélességében megújult az út burkolata, valamint új, bazaltbeton burkolatú villamospálya épült, amelyen a személyautók is közlekedhetnek. Az út mellett aszfaltozott kerékpársáv, valamint az úttest két oldalán az eredeti kockakő burkolat felhasználásával parkolósávok létesültek. A villamosvonalak mentén új, korszerű FUTÁR kijelzőket telepítettek. 

 

Akadálymentes, térkő burkolatú villamosperonok épültek, a villamosokra így kényelmesebben és biztonságosabban lehet fel-, illetve leszállni. A villamosperonokhoz csatlakozó járdák is térkő burkolatot kaptak, valamint a terület zöldfelületét is újrarendezték. A teljes felsővezeték-hálózat cseréjét is elvégezték, új tartóoszlopokat állítottak, valamint megújult az áramellátás. A közvilágítási rendszer is újjászületett: a világítótestek a felsővezeték-tartó oszlopokra kerültek. A felújításnak köszönhetően a villamosokon az utazási idő irányonként 2-3 perccel csökken.

 

Változások a közösségi közlekedésben

 

12-es villamos

 

Február 1-jétől a 12-es villamos ismét a teljes vonalán jár, munkanapokon reggel 5 órától este 21:30-ig, valamint szombaton 6 és 21:30 között, vasárnap pedig 8 és 21:30 között.

 

14-es villamos

 

Január 28-án az első járat indulásától 31-én az utolsó járat indulásáig az Újpest-Központ M és Rákospalota, Kossuth utca, valamint Káposztásmegyer, Megyeri út végállomások között a villamosvágányokon végzett munkálatok miatt, a 14-es villamos rövidített útvonalon, a Lehel tér M és Újpest-Központ M között jár majd. A le és felszállás egyaránt a Munkásotthon utcai oldalon történik.

 

Február 1-jétől a 14-es villamos ismét a teljes vonalán, Káposztásmegyer és a Lehel tér M között jár.

 

270-es autóbusz

 

A Görgey út felújításának idejére ideiglenesen forgalomba állított 270-es autóbusz közlekedését február 1-jétől véglegesítik. A 270-es autóbusz a 12-es villamos és a 170-es autóbusz üzemidején kívül, munkanapokon késő este, valamint hétvégén hajnalban és késő este jár. A járat elsőajtós felszállási rend szerint közlekedik.

 

Változások a közúti közlekedésben

 

A végleges forgalmi rend elkészültét követően a közúti forgalom a villamosok vágányzónáját a villamosokkal közösen használja majd. A korábbi villamos-megállóhelyek helyén új megállók épültek, amelyek biztonságos le- és felszállási lehetőségeket biztosítanak az utasok számára. Azokon a helyeken, ahol ezek a megállóhelyek kiépültek, a kerékpárutat felvezetik a megállóhely mögé, a járda mellé. Az így a peronok mögött létrejövő szélesebb felület segíti az ott található kapuk megközelítését is, ezért ott esetenként előfordulhat, hogy járművek haladnak el. A megállóhelyen utascserét folytató villamosok kielőzésének megakadályozása, így az utasok biztonsága érdekében a megállóhelyek környezetében a vágányzóna gömbsüvegsorral kerül levédésre.

 

Az út- és villamospálya felújítása kapcsán egyes csatlakozó utcák forgalmi rendje is megváltozik. A korábban kétirányú Erkel Gyula utca egyirányúvá válik a Nádor utca irányába, a Vécsey Károly utcából kihaladó járműveknek kötelezően jobbra, az István út irányába kell kanyarodniuk, valamint a Deák Ferenc utca Görgey Artúr utca és Bercsényi utca közötti szakaszán várakozóhelyek épültek.

 

A fenti változásokon túl a Görgey Artúr út és környezetének forgalmi rendje a felújítás előtti állapottal azonos maradt.

  

Díjszabási tudnivalók

 

A pótlás miatti kényszerű átszállás nem minősül útmegszakításnak. A pótló járatról a villamosra vagy a villamosról a pótló járatra történő átszállásnál az egyszeri utazásra szolgáló jegyek – a vonal- és gyűjtőjegyek, valamint egyszeres átszállójegy – használatakor nem kell új jegyet kezelni, hanem a már kezelt jeggyel lehet tovább utazni. A kezelt vonal- és gyűjtőjegyeket átszállás után a jegy számkocka nélküli végén ismét érvényesíteni kell (a gyűjtőjegyeket ehhez természetesen ki kell tépni a tömbből). A mindkét végén számkockával ellátott, egy darabból álló átszállójegyet ebben az esetben nem kell újrakezelni, mivel a másik végén is olyan számkockával rendelkezik, amelyet a pótlástól függetlenül korábbi átszálláskor már kezeltek, vagy későbbi átszálláskor kezelni fognak.

 

Budapest, 2016. január 27.

 

Budapesti Közlekedési Központ